tisdag 17 april 2012

Träningshelg!

Vilken helg! Vilket gäng! Vilka hundar!

Ja, det har verkligen varit en superhelg på träningshelgen! Jag gillar verkligen Dizni också, tro absolut inget annat, men nu har jag verkligen hittat "min" ras! Såååå underbara, nu kanske Spajk är en kelpie som får kategoriseras som lite mer "stabil" än genomsnittet, men heeelt underbara hundar!

Snabba, smarta och smidiga, dessutom tycker jag att dom är snygga!

I alla fall, ideén om träningshelg startade här i Rättvik i november, jag och Sari började prata om att ses och träna, det ena ledde till det andra, och vips hade vi bokat hall och instruktör! Skickat inbjudan och anmälningarna började droppa in, så himla kul!

I fredags styrde jag bilen mot Kungsör för att vara på plats och slippa gå upp supertidigt. Lördag morgon kl. 9 var det dax, vi samlades på Kungsörs BHK för genomgång av alla ekipage med instruktören Fia från Vickulas kennel, vem annars ska man anlita som "kan kelpie"??

Jag hade valt att fokusera på vårt urusla fotgående, kryp och apportering! Alla hade olika önskningar, så det blev massor med tips om en hel hög olika moment under helgen, kul!

Det fotades en del, ett litet axplock kommer här:
 Photobucket
Snygg-Spajk :)
Photobucket
Jaja, han är kanske liiiiiite hög, tur jag är så lång så det maskeras lite :) Sen är han ju liiiite tjock, men det är ju jag också, så vi kompletterar ju varandra bra ;)
Photobucket
Mysvoffar!!! Halvsyster Ebba mycer med kennel-pappa Anders!
Iaf, så fick jag svart på vitt att det är mitt fel att Spajk har ett uruselt fritt följ...ingen nyhet direkt, men skönt att träffa en ärlig människa som dessutom har tipsen för att komma tillrätta med problemet!

En bild när det är riktigt illa.....
Photobucket

en bild när det är liiite bättre, långt ifrån bra, men bättre!
Photobucket

En bild från "fel" håll, men här är det lite bättre!
Photobucket

Å så en bild där det ser nästan helt bra ut :)



Det är en sån kick att komma iväg och få lite kvalité på träningen!!

Jag är så nöjd med helgen, jag kom till insikt om att det GÅR att få ordning på vårt fria följ, bara jag är konsekvent nog!


Snygg-Spajk ;)
Photobucket

Jag trodde nog Spajk skulle bli liiiite trött, och visst blev han lite snurrig i mössan, men inte så trött så det inte gick att fortsätta träna efter en stunds vila, häftigt att se! Jag är inte längre minsta orolig för att han inte kommer orka en elit-tävling när vi väl kommer dit!

En liten filmsnutt får det bli också, filmen innan tjuvade han, så han är lite "tryckt" och därför travar han in med apporten...men med tanke på våra dåliga avslut vi haft så är det kul att se framstegen!



Som sagt, en oerhört inspirerande helg med härliga människor som frikostigt delade med sig av tips och kunskap!

Vi siktar på repris nästa vår!!!!

På återseende!

2 kommentarer:

  1. Tänka sig att jag vet att ni kommer få ordning på allt å bli faaarliga på tävlingsbanorna! Fick ju se i helgen vad bra han kan gå! :)
    Och Spajk skötte sig ypperligt med en konstig Domino med på promenaden ;) Alla meringahundarna har superhärligt temperament!
    Jag hänger alldeles säkert med till Nora oxå ;)

    SvaraRadera
  2. Så duktiga ni är!
    Hoppas vi ses snart!
    Jag kommer upp över jubileet :)

    Ang. Artikeln av Alex Schulman i Amelia. Du borde få tag i tidningen och läsa den artikeln, han fortsatte skriva om löparna. Och han gillade inte dem kan man säga. Du hade garvat!
    Kramar

    SvaraRadera